"פתרונות פורצי דרך": הוכרזו הזוכים בפרס ביטחון ישראל

קובי פינקלר No Comments on "פתרונות פורצי דרך": הוכרזו הזוכים בפרס ביטחון ישראל

שר הביטחון יואב גלנט מכריז על הפרויקטים הזוכים בפרס ביטחון ישראל לשנת 2023: מערכת הגנה בסייבר שמבטיחה לצה״ל ביטחון וחופש פעולה במרחב הדיגיטלי, מערכת מודיעינית של שב״כ ואמ״ן, פרויקט טכנולוגי משותף של המוסד ו-8200, ופיתוח של יכולת מבצעית פורצת דרך

21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הביטחון יואב גלנט אישר היום (רביעי) את המלצת ועדת פרס ביטחון ישראל לשנת תשפ״ג, שיוענק השנה במעמד נשיא המדינה, שר הביטחון, הרמטכ״ל ומנכ״ל משרד הביטחון, ב-13 ליוני 2023 בבית הנשיא. לאחר קבלת ההמלצות, שר הביטחון התקשר לזוכים ובירך אותם על קבלת הפרס.

הוועדה שמינה השר גלנט, כללה השנה את היו״ר האלוף (במיל׳) אודי אדם, אלוף (במיל׳) רוני נומה, פרופ׳ עופר פירסטנברג ממכון ויצמן ואת מזכיר הוועדה מר אשר וגנר. במלאות 75 שנה לעצמאות המדינה, המליצה הוועדה להעניק את פרס ביטחון ישראל ל-4 פרויקטים מצטיינים שהביאו תרומה משמעותית לביטחון המדינה, ולשמירה על עוצמתה הטכנולוגית והמבצעית בשדה הקרב.

הפרויקטים הזוכים:

– מערכת מסווגת בפיתוח חטיבת הספקטרום וההגנה בסייבר אשר בתהליך פיתוחה והפעלתה המבצעית השתתפו כלל זרועות צה״ל ביניהם: אגף התקשוב, זרוע האוויר והחלל, אגף המודיעין וזרוע הים. זוהי מערכת הגנה ייחודית בסייבר העושה שימוש פורץ דרך בטכנולוגיות המתקדמות בעולם על מנת להבטיח לצה״ל בטחון וחופש פעולה במרחב הדיגיטלי, למול איומי סייבר מתקדמים ומתפתחים.

– מיזם שהוא פרי שיתוף פעולה בין שירות הביטחון הכללי ויחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, שמטרתו פיתוח והטמעה של מערכת טכנולוגית ייחודית המאפשרת עליונות מודיעינית וביטחונית בגזרות רבות. המערכת פורצת דרך ובעלת תרומה משמעותית לעשיית קהילת המודיעין למול אתגרי הביטחון.

– מיזם שנוצר משיתוף פעולה בין המוסד ליחידה 8200 של אגף המודיעין בצה"ל, ובעל תרומה אסטרטגית משמעותית וייחודית לביטחון המדינה, המגלם בתוכו חדשנות טכנולוגית ותעוזה מבצעית פורצת דרך ויוצאת דופן.

– מיזם משותף למערך המ״מ באגף המודיעין, זרוע האוויר והחלל, זרוע הים, התעשייה האווירית וחברת רפאל, המהווה מענה טכנולוגי יוצא דופן במסגרתו הושגה יכולת מבצעית פורצת דרך התורמת באופן ישיר לשמירה על יתרונו האיכותי של צה״ל ובטחונה של מדינת ישראל. הפרויקט משלב מספר פיתוחים טכנולוגיים חדשניים וייחודיים שהתאפשרו אודות לחזון, לנחישות וליצירתיות של כל השותפים לפרויקט.

שר הביטחון יואב גלנט: ״שמח לאשר את המלצת הועדה, ולהעניק את פרס ביטחון ישראל לשורת פרויקטים ביטחוניים ששומרים על יתרונה האיכותי של מדינת ישראל למול האתגרים הביטחוניים השונים ומחזקים את מעמדה של מערכת הביטחון כמעצמה עולמית. ידעו כל אויבינו, כי בארגוני הביטחון נמצאים טובי המוחות הפועלים למציאת פתרונות פורצי דרך כנגד המבקשים לפגוע בנו. בשם כל אזרחי ישראל, הודתי לזוכים ולזוכות הפועלים ימים ולילות למציאת פתרונות מצילי חיים״.



0 תגובות